Lähtö on lähellä!

Kolme yötä lähtöön!! Tuntuu ihan uskomattomalta ja jännittää jo. Vaikka vähän kauhistuttaa, niin silti odotan innolla tulevaa vuotta ja uusia kokemuksia.

Viime sunnuntaina pidin kavereille läksiäiset. Oli ihanaa nähdä osaa kavereista viimeistä kertaa ja viettää aikaa yhdessä. Kaikkia tulee niin kova ikävä, mutta uskon, että kymmenen kuukautta menee nopeasti. Ja kyllähän ne kaverit täällä sitten odottaa.
Läksiäistarjoiluista ei ole oikeastaan ollenkaan kuvia, mutta tarjolla oli itsetehtyjä  karjalanpiirakoita, kaikkea suomalaista herkkua ja kakkua ja pientä italialaistakin.

Lento Roomaan lähtee aamulla ja kentällä pitää olla kuudelta. Tuunkohan ollenkaan nukkumaan sinä yönä??  En varmaan.. Meillä on ensin YFU:n järjestämä kielikurssi Rooman lähellä, minkä jälkeen päästään isäntäperheisiin.

Mun host perheessä on vanhemmat ja kaksi mua vähän nuorempaa tyttöä. Oon ilonen siskoista, koska kotona Suomessa mulla on vain veljiä, joten pääsen elämään siskkojen kanssa. Oon jutellut mun toisen host siskon kanssa melkein joka päivä ja se mitä mulle on kerrottu italialaisesta elämästä, ruuasta ja koulusta kuulostaa ihanalta. Tää perhe asuu siiis Sisiliassa! Ihanaa, pääsen lämpimään!! Tulee olemaan outoa, kun ei olekaan kylmää talvea ja lunta, mutta tosi kiva kokea ihan erilainen talvi.

Nyt vikojen viikkojen ja päivien aikana Suomessa oon yrittänyt nähdä kavereita ja viettää aikaa paljon perheen kanssa ja tehdä kaikkea mitä tiiän etten tuu Italiassa tekemään. Oon käynyt festareilla ja lemppari kahviloissa ja ruokapaikoissa. Oon myös käynyt moikkaamassa kavereita koulussa pari kertaa.

Pakkaamisen oon jo vähän alottanut. Oon käynyt vaatteet läpi ja katsonut mitä otan mukaan ja mikä jää Suomeen. Pitää vielä hankkia kaikki tarvittavat jutut, mitä vaan täältä saa ja pitää hoitaa viimeisetkin paperijutut kuntoon. Pakkaaminen tuntuu nyt olevan hyvällä mallilla, mutta sitten kun pitäisi lähteä kentälle, niin ihan varmasti laukku ei mene kiinni tai jotain puuttuu. :D No ei, toivottavasti kaikki menee hyvin.


Tänään vielä vietetään sukulaisläksäreitä. Viimeinen viikonloppu Suomessa kymmeneen kuukauteen. Outoa, en yhtään tiedä mihin oon menossa ja mikä mua odottaa seuraavan vuoden ajan. Pitää muistaa nauttia hetkestä!



 Kavereiden antamia lahjoja <3



Vega Jenkkeihin!!


Kiitos, että mulla on näin ihania ystäviä<333

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ensimmäinen kuukausi takana

Ensimmäinen postaus

Kuulumisia