Ensimmäinen postaus


Ciao!

  Tässä ekassa postauksessa kerron vähän kuka mä oon, minne mä oon oikeen menossa ja miksi mä tämän blogin tein.

  Oon 17-vuotias tyttö Porvoosta nimeltä Milla ja oon lähdössä tänä syksynä vuodeksi vaihtoon Italiaan. Käyn lukiota täällä Porvoossa ja harrastan nyt salia ja lenkkeilyä. Urheilu on aina ollut lähellä sydäntä ja keväällä lopetin muodostelmaluisteelun, mitä olikin tullut harrastettua jo 11 vuotta.

  Ajattelin, että blogin kirjoittaminen on paras tapa pitää perhe, sukulaiset ja kaverit vähän ajantasalla miten mulla menee vaihdossa. Toinen syy vaihtariblogin perustamiselle on se, että ne ketkä on miettinyt ja miettii vaihtoon lähtemistä saisi tästä vähän ideaa siihen. Ainakin mä itse luin tosi paljon vaihtariblogeja ja niiden lukeminen boostasi mua ihan oikeasti hakemaan vaihto-oppilaaksi.

  Lähtöpäivä on jo 40 päivän päästä ja oon niin innoissani ja samalla jännittynyt ja vähän haikeana jo. Ihan tarkkoja sijotustietoja en ole vielä saanut, mutta näillä näkymin oon menossa Sisiliaan. Kirjotan myöhemmin perheestä, kun saan varmistuksen ja virallisen tiedon YFU:lta.

  Pääsen vihdoin toteuttamaan pitkäaikaisen unelman, mistä olen haaveillut jo monta vuotta. Vaihto-oppilasjärjestö, minkä kautta oon menossa Italiaan on YFU ja tähän mennessä kaikki on mennyt ihan tosi hyvin! Toukokuussa meille kaikille Suomesta lähteville vaihtareille järjestettiin lähtövalmennus Virroilla ja oli super hyvä, hauska ja opettavainen viikonloppu. Tutustuin toisiin vaihtareihin ja päästiin juttelemaan ja jakamaan ajatuksia tulevasta vuodesta. Saatiin myös kuulla entisiltä vaiihtareilta heidän kokemuksia ja vinkkejä. Koko viikonloppu oli aivan mahtava sisältäen erilaisia ”oppitunteja” ja vapaa-aikaa.

  Lähtö on jo ihan lähellä. Lennetään ensin Roomaan, missä on YFU:n järjestämä kielikurssi niille ketkä eivät osaa sitä paljoa. Mä olen lukenut vain tosi vähän Italiaa kansalaisopistossa, koska meidän lukiossa sitä ei opeteta :( Eli osaan vain ihan perusjutut ja sen takia tuntui hyvältä ottaa alkuun kielikurssi.

  Muut vaihtarit, pakkausvinkkejä otetaan vastaan! :)

 Milla

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ensimmäinen kuukausi takana

Kuulumisia